30 May, 2012

❤ Kan Ku Ukir Indah Namamu






Assalamualaikum and Heloo !


-pic google-




Hari ne saya bangun awal pagi setelah two weeks more dekat rumah asyik bangun lambat jewww. *clap your hand for me* Okayyy ! saya bangun awal bukan sobab apa. Tadi kan saya dah update pasal wordless. Kang ne gatal lagi tangan dok update bagai. -.-' that means saya full of idea ah ! Bila dah takda idea. memang tak ber'hapdetlah jawabnyaaa. #OhhMyEnglish ! sangat-sangat teruk. >.< Today's my baby boy birthday. Celebrate nanti jam 4petang yeaaa. Jiran-jiran semua dok tanya saya. Beli baloon banyak-banyak maksuu. Ha'ahlahhh ! -.-' Kalau baloon kaler pink. saya tanak bagi. Eh ? saya nak update blog tapi macam takdo ja yang nak baca yoo. Hmm.hmm. K sedih jugalah. tapi sokayyy ! Adalah juga tu yang baca. tu tu dengan muka comel dia tgh baca blog itewwww. Eee, sukanyaaa ! *lompat bulan* eh ? saya update blog dari hati. Ne betul-betul ikhlas yoo dari hati. So, hayatilah. cecehhh ! [o.o']




"KANKU UKIR INDAH NAMAMU"




Whaaaa ! Nama siapa yang nak diukir tu ! cecehh ! Itu rahsia. bila tiba masa saya akan bagitahu korang juga yeaaaa. Ne cuma angin-angin dari sabahan. Saja nak bagi tempias dekat korang. *apa aku merepek ne* =.=' Sekarang ne saya tengah belajar untuk ke arah yang lebih baik. Orang kata 'perubahan' dalam diri itu perlu. Sebabnya ada banyak hal yang buat saya perlu untuk lakukan perubahan. Dah tak boleh nak manja-manja. Nanges sikit bila ada masalah. Dah tak boleh nak jahat-jahat. Kena baik-baik. HAHA. Okayy, saya nak lebih JELASkan disini. Terutamanya, dalam memilih pasangan hidup. Saya tahu benda ne sebenarnya awal lagi. Tapi orang ramai dok tanya saya dah terutama my anty.





'Kau dah 22, dah boleh kahwin dah sara oi'
Anty, memanglah saya dh 22. Tapi kalau jodoh saya belum sampai, acano tu?'





Kalaulah saya tahu jodoh tu dimana. Boleh cari macam dekat facebook. Kenal terus ajak kahwin. weyhh saya pun nak. Penatlah nak sakit-sakit hati ne. Penat nak menangis. Penat nak 'fake relationship'. Penat tau ! Penat ! Penat ! Susahnyalah nak jaga hati orang. Itu sebab saya nak 'berubah' saya nak jaga hati ne baik-baik. Sebaik-baiknya. Kalau boleh kunci haa dekat peti besi. *kalaulah boleh yetak?* Tapi tulah saya akan cuba. Sebabnya saya nak 'hati' ne hanya buat bakal SUAMI tercinta sahaja. Sesunguhhnya semua orang nak jodoh dari Allah. InsyaAllah saya pun begitu. Itulah saya tak putus-putus mohon doa. Walaupun kenal banyak lelaki. tak semua itu adalah jodoh yang Allah berikan and that means bukan juga menunjukkan yang saya nak sangat terhegeh-hegeh dekat lelaki. Tanpa diorang pun saya boleh hidup sebab saya ada kawan, family. #sorry. Saya just perlu berkawan. Yelaa. takkan nak kawan dengan pokok je. Mampuihhh ! -.-' 





Buat masa ne saya dah fikir banyak benda. Alhamdulillah. 'awak' saya sentiasa tunggu 'awak'. Kalau Allah temukan jodoh kita nanti saya nak 'awak' terimalah saya dengan seadanya. Sebab 'awak'lah insan kedua TERINDAH dalam hidup saya kelak. 'awak'lah yang bakal menyinari hari-hari saya. 'awak'lah bakal jadi IMAM saya kelak. 'awak' juga bakal jadi pendengar setia saya, kawan baik saya, dan semua hal saya berkaitan dengan awak. Saya percaya Allah telah sediakan 'awak' untuk saya. Bila saya sedia. 'awak' pun dah sedia. InsyaAllah. Kan ! Siapa tahu. ^______^ Dan masa itulah. Saya akan ukir nama awak yang paling terindah. Nak ukir dekat mana? Semua nak tahukan korang ne ! -.-' Hehee. takdalah. Adalah, nak ukir kat batu maybe, or kat pasir. tak pun kat dahi 'awak' tu haaa. K gurauuu ! ^o.o^







Kadang Allah turunkan kita hujan. Tapi disebalik hujan Allah beri kita senyuman 
untuk kita lihat pelangi yang dia tampakkan. 'awak'lah pelangi saya. 




Kalaulah jodoh itu boleh dilihat dengan senang. saya takkan susah payah nak layan benda alah ne semua. Takdalah saya nak bagi hati saya sukati je dekat lelaki yang sememangnya belum sah jadi suami saya. Tapi itulah kenapa Allah sembunyikan jodoh kita. Sembunyikan hal yang kita nak tahu. Agar kita sentiasa berdoa dan ingat padanya. Agar kita sujud dan sentiasa bersamaNya. Ingatlah walaupun kita sesusah mana. Sesenang mana. Allah ada. Ingat Allah. Dia beri kita pinjaman semua ne agar kita tak henti bersyukur padaNya. Bila kita susah. Pintalah pada Allah. Yakin dan percaya Allah sentiasa ada buat hamba-hambaNya yang sentiasa sabar dan tawakkal pada apa jua keadaan.




Begitu juga dengan saya. Dalam doa saya tak pernah tinggal untuk 'awak'. Allah tahu isi hati saya. Allah dah tahu semua. Cuma perlukan masa yang sesuai je untuk ungkapkan semua ini. Dan saya akan tunggu saat itu. 'awak' saya rindu awakkk ! o.o' *lagu dalam blog saya untuk awak sorang je*




 Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akan ku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukku
Kan ku ukir indah




'awak' saya sayangggggg awak !
Semoga Allah cepatkan jodoh kita. ^___^





Dari bakal isterimu yang comel. Siti Sarah.



















0 hearts:

Post a Comment