20 March, 2011

My Heart


Entry neh khas aku buat untuk anak-anak aku. Hahaha. Anak buahlah. Aku ada dua baby boy. Aku dah jd anty dah. 1st, Muhammad Zayd Danial Bin Zainuddin & Muhammad Adam Rayyan Bin Mohd Zain. Woooowww!! Gila tok kemain nama panjang berjela. Terbelit lidah mau sebut tau. Tapi name durang memang superblah. :D:D:D



Ok yang pertama sekali kita cekidautt Danial dulu okeyy. :)








Haaa. .ne ahh org dia. .mmg tomei la sgtttt. .tgk ahh anty dia sapa kan. Hahaha. #xda kena mgena okeyy! Danial dah 1 tahun dah, last week dah sambut bfday dia. Sbb papa dia bru blik dr laut, so kcian ahh. Hehehhe. .sedehh jgk aku xdpt pegi sana. . xpa. .mak aku ja yg dpt pegi sna ngn adk bongsu aku. Rambut danial dah perang mcm kena wane auwwww!!, suka anty tgok. .mcm papa dia tym remaja dulu jgk. #kmi adk brdik mmg rmbut dah perang bagai, aku pun xtau knpa. Tnya mak ayh aku ahh. Tue ahh, keturunan kmi. Hehehe, rambut aku pun perang jgk, tp xkuat sgt dah warnaaa dia coz pkai jilbab enn. Danial getting noty suda, kakak ipar aku bgth dia dah pndi nk berjalan. Hehehe. miss u sayang. Anty rindu dekat danial tau. tsk.tsk :D:D:D




 

Ne ahhh mumy Danial. Kakak ipar aku.  Nur Imelda Binti Michael. Kak mel baik sgt, untung mak dpt menantu cm neh. Kak mel neh muaalaf tau, hehehee. .daa mmg jdoh dia dengan abg aku, tym wedding drg dkt Labuan dah mcm Prince & Princess tau. Secocok sgt, semoga b’kekalan hingga akhir hayat yahh kak. Amin.






sukanya tgk Danial bila titonnn. .allololololo. . :)






















Ok lets cekidautt Adam pula. :)
  
Hehehhe, adam neh muda ckit coz dia lmbt lahir ahh. Abg aku yg sulung kawen lmbt, abg aku yg second kawen dulu then baru abang aku yg 1st. Hehehehe. .dah jdoh kan, sume ketentuan-Nya yang di-Atas. Well, aku dpt ank buah baby boy lg. .hehehe, kakak aku satu2nya dah kawen. So, klu bole nk baby girl. Senang ja ckp kan, coz bukan kta yg kwen. Adam close sgt dgn nenek dia coz dia mmg stay di twu, banding dgn da nial. .drg mmg stay Labuan so ada kekangan masa la utk jmpa slalu sma Danial. 

#kadang aku cian tgk mak aku, coz dia slalu rindu sama Danial. .yela cucu 1st dia. .tym Danial lahir, tgn mak aku ahh yg jga dia. .dgn kasih syg tue. .so, klu ada cuti kmi bagilah mak pegi Labuan jln2 jmpa cucu kesayangan dia. .**duadua pun cucu kesayangan mak aku**.

















Adam jangan nak comel sangatlah. :P:P:P 



Hehehhe. adam pun sama jgk getting noty suda dia. .al-maklumlah semakin nak membesar sudah.,Mid-break aritue, punya penat aku mjaga adam satu hari tp mmg la dah namanya syg ank buah kan,mkeluarga sndri jgk. .kan mak dah sibuk dkt dapur, so, aku xda keja. .jaga ahh adam. Hehe, jum tgk cara-cara aku jaga baby. .esok lusa kau kawen senang suda. Cukupkn sume’y. .horayyyy!!. .Okeyyy. .COPPPP!!, aku daa mcm seorg isterila pulak. .hahaha, Azrin, aku dah lulus jaga baby tau. .Bukan aku temberang tp mak yg bgth. .hahaha. .dah keja aku ahh jga ank buah kesayangan aku sendiri. .sambil belajaa kannnn. .Hehehhe, klu aku dekat poli. .mak la yg jga adam neh. .kan mumy ngn abah dia pegi keja. .ada jgkla teman mak kt umah . .adkadk sume pegi skola. .Kadang, mak b’gaduh dgn adam ja la. Hehehhe. .kan adam da pndi merangkak, pndi dah nk gatal tgn amek sume bnda yg dia tgk. .hummm, bln 5 neh akn disambut bfday dia yg ke 1 tahun. .yeaaa. Anty sukaaaa. .anty dkt twu dah kan. .yipeeee, bole sambut bfday sesama. .Ngeeee.  #kenit mata dekat mumy adam *kak Emilsa* Hehehe, okeyy sampi cni ja. Thanks. Kbai. :D:D



Tips senang nak jaga baby. :)

1st, mmg bg dia mkn bubur ahh. .mkn satu mangkuk. .*habiss* tau. .ptt bdn dia montel sgttt. Hehehhe. .then, bwa dia getting bath. .hehhe. .tue paling diaa suka. .saat b’main dgn air. .mmg  hobi drg. .aku pun xtau. Mmg lama ahh nk lyn dia dlm tab bath dia tue. .da selesai mandi, aku pkaikan ahh dia bju. .adk aku ppuan yg tlong sediakn sume’y. .hehehhe, aku pa lg baringkn dia la. .Amek losen, bedak, segala benda2 dia ahh. .Dah sume tue bg dia minum susu botol ann, abis mmg klu Adam yg minum. .kikikiki. .dah tue, bg dia tdo pulak, kena buai ahhh. .dah t'lelap. .skng anty dia pun boleh rehat jgk ann. .






p/s: to my only one sister yg t'sayanggg. .aku nk baby girl k, t aku nk jga. .hahaha. *sepakk kangg, sukati ja*