27 August, 2011

❤ Mix and Match::Dah Tak Dah Kerja Kot.


Assalamualaikum, Hai adik-adik. .kakak-kakak, abang-abang, bertemu lagi kita dalam rancangan!!........... Ahhh! Poyonya kau neh! Rancangan hape? Amboi-amboi suka lettuwww. Takdanya rancangan menda. Haha. Entri just simple, sebenarnya aku dah cuti. So adalah masa terluang sikit nak update belog yang macam hantu dah. Dah tajuk aku macam tak boleh bla ja kan. Haha, let's check it out! Ohhh, before that! Aku mesti ahh nk tanya juga. Awak-awak semua puasa tak? Ohh, puasa! Bagus-bagus. .anak yang membanggakan orangtua ne. Nanti minta dekat ayah duit raya okey, kak long takda duit raya. Ehh, cop-cop! Kak long apanya. .#aku dah serabut dah. ahhh, bantai jew. :D :D :D Sambung. Aku memang takda kerja dan aku just nak share sikit macam mana cara aku mengayakan sesuatu fesyen or benda alah yang aku pakai pegi kerja, jalan atau mana-manalah. Apa dia, yes! pandai korang. Shawllah. Hehhe, aku mula pakai shawl pun dr umur aku 18 tahun ahh. Tapi dulu kala, takdanya style main lilit bagai macam hape kan. Dulu simple dan sgt simple. .tapi setelah aku menjelajahi style-style gadis semasa diluar sana. Dapatlah serba sedikit ilmu yang bermanfaat buat aku yang memang gila berfesyen juga. Takdalah nk gila sgt, tapi perempuan tak lari ahh dari nk bercantik-cantik ne. #aku tak cantik pun. Erghhhh! -.- Sekarang dah top dengan Maria Elena nya, Hana Tajima nya, Urban nya. .dan dan apa lagi. Ohh! icon aku dulu-dulu yang buat aku suka pakai shawl. Yea, sapa? Yuna lah. Opkosss! Dia memang menginspirasikan aku untuk cuba guna shawl ne. Dulu takut-takut ahh, takut tak sesuai dgn bentuk mukakan, Alhamdulillah. Sesuailah juga. Siyes, aku rimas+malas+menjengkelkan pakai shawl ne. Mana taknya, lilit sana, pin sana, tarik sana sini, last-last terabur semuanya. Tapi, aku dah searching banyak style kot dekat youtube. Aku dapat banyak cara, style untuk mengayakan shawl ne. Cantik-cantik doo awek yang buat tutorial semua tue. Thanks a lot. Sharing ilmu yang baik untuk aku dan gadis semasa diluar sana. Dahh ahh malas nak merepek yang bukan-bukan lagi. Nanti korang bosan. Jum tengok apa yang aku nak kongsi dekat korang.


Apa yang aku ada ialah:-


1. Maxi Skirt
2. Blaus
3. Inner Shirt
4. Shawl
5. Inner shawl
6. Reben Brooch

Dan hasilnya seperti ini. :)

Cecehh! Model tak berbayar. Credit to adik saya.



Aku simple macam tue ja kot. Dan dan dah boleh pergi jalan-jalan, pergi dinner dengan familykah. Boleh pergi dating dengan teman lelaki kan. Cecehhh! :) Selamat mencuba. Maaflah kalau saya ter-gedik, ter-cakap yang tak sopan. Minta maaf semuanya. Aku cuma nak share something dengan korang semua. Tapi dari korang ahh, tak kisah pun. Hehehe. Belog aku, sukati aku nak post benda pa kan. Cehhh, emo pulak. #tak tak, puasa tak boleh emo-emo ne. Tetap senyum. :)

Aku simple seperti ini pun, still banyak juga yang mempertikaikannya. Aku praktikal dan aku selalu wearing macam ne. Tapi office wearlah, memang kena sound juga. Sound yang baik ahhh, yang tak baik tue. .bila aku pergi shopping dekat market manakah. Macam tak pernah tengok orang kot. Oiii! Sukati aku nak pakai macam mana. Bukan duit kau beli baju-baju aku semua. Aku tak kacau kau, kau jangan kacau aku. Nk kah aku siat-siat mulut kau tue masak kicap. nak? Faker tak sudah-sudah. Lagi kau kutuk-kutuk aku, lagi aku berahi nak bergaya depan kau. Haha. Biar aku nk tengok mata kau jatuh sampai ke mana. Kesian! Tak dapat nak bergaya, kutuk orang tak sudah. Bla la wei! Jaga tudung kau tue, aku jumpa aku tarik biar nampak rambut kau sana. Haha. Kau nk aku kejamkan, haa aku kejam. Memang sekarang aku diamkan saja. Aku nak panas-panaskan hati kau sikit. Haha. Bitch You Make Me Famous! #oklah, aku dah ter-over marah dah ne. Maaf agak emo sedikit dalam entri ne. Mencik ahh, tak nak ahh update belog macam ne. Nanti takda yang nak baca. #ada kah yang baca. Hoho. Terima kasih dari hati ikhlas aku, kalau ada yg sudi baca. Korang memang awesomelah. Comel ja kan. Hehehe. Aku nak pesan sikit.

::Aku adalah hamba Allah. Dia yang jadikan aku seperti ini. Cukup dengan segala-galanya. Aku tak pernah susahkan sesiapa. Mungkin aku pernah ter-cakap dengan seseorang kan. Tapi setahu aku, tak pernahlah aku nak kutuk-kutuk korang kan. Korang ja yang kutuk aku. Kutuk ahh, kutuk ciptaan Allah. Kutuk sampai hilang gusi-gusi kau semua. Kau kutuk lagi, Allah akan tarik semua yang dia punya dengan kau. Jadilah diri sendiri, jangan nk sibuk hal orang. Suka dialah nak bergaya macam mana pun. Dia punya hak. Orang berubah ke arah kebaikan, kau buat lagi orang tak baik dengar kutukan kau. Dahlah, sudah-sudahlah. Ok! Hehe. Peace yawwww! Oklah, aku nk chawww. Hari ne, hari sabtu. Hari aku mengemas rumah. Kalau sempat pergi bandar kot shopping. Bye-bye semua. Jaga diri, jangan main bunga api. Main ahh kalau tak sayang badan. Klah. .Nanti aku update lagi di malam raya. Insya-Allah kalau ada kesempatan. Yang sudi nk baca belog aku, teruja nk tunggu-tunggu entri yang aku post. Wahhh! adakah, sayang ahh korang. Terima kasih pada sapa saja yang baca belog ini. Entri ini, semoga anda semua diberkati oleh-Nya. Amin! Selamat Hari Raya.