17 August, 2012

❤ Terakhir






Assalamualaikum. (;




Hari ini jumaat terakhir yang kita lalui dalam bulan ramadhan. Sedar tak sedar kan ! *k sedar cepat* how's raya ? Eh ! how's puasa korang ? Still penuh lagi. K saya tabik double-double dekat awak semuaaaaa. 
Mesti korang orang paling happy sambut raya nanti. Cecehhh ! Duit raya pun mesti manyakkkk ne. (:






*orang yang puasa penuh bolehlah senyum macam dia ne hah !*


*casing baru sebenarnya*


Lagi sehari puasa kita lalui. *ikut kalendar* maybe ahad kita RAYA ! Jyeahhh ! puasa yang penuh tu, sabar okay. Iman kena kuat sikit. Saat-saat mcmnelah banyak sangat godaan yang mendatang. Macam saya yang puasa tak berapa nak penuh pun akan tergoda juga. So, sila kebalkan iman korang okay. (:



Hari terakhir kita bersahur dan berbuka puasa. Selama sebulan kita berpuasa. Dulu puasa pertama macam rasa lama sangat. Dah sampai puasa terakhir ne rasa kejap pulak. Mcm tak cayeee ! Tapi sila percayaaa yah ! haha. tapi takkan terakhir buat sesiapa yang still akan mahu berpuasa. Semua dari diri kita. Yang puasa tak penuh tu. Sila ganti awal-awal puasa anda okay *sayanyee punnn* -,-'



Tapi terakhir apa pun dalam bulan ramadhan. Jangan biar amalan kita berhenti hanya bila bulan ramadhan sahaja. Biarlah istiqamah orang kata. Sampai bila pun kita kena sentiasa ingatkan diri. Kalau dalam sebulan kita dah mampu untuk kawal diri dalam banyak hal. Yah ! Alhamdulillah. So, teruskan. Maybe ada boboyy yang sebelum ne merokok tanpa henti. Bila puasa kan kena kurangkan merokok tu. So, pelan-pelan ia akan membantu anda. Trust that ! (: Macam saya. Bulan puasa yang sebelum ne dilalui dekat asrama. Rasa takut tu kurang sikit dah sebab rasa dalam diri dan percaya yang Allah ada dan sentiasa lindungi kita semua. Alhamdulillah. Saya masih sihat dan dalam keadaan baik sekarang. (:



Ya Allah ! Mcm sedih je rasa nak tinggalkn puasa. Tapi puasa akan tetap pergi. Ntah tahun depan kita dapat jumpa lagi atau tak. Kan ? Semoga puasa dan apa yang kita lakukan bukanlah yang TERAKHIR untuk kita. Kena ingat tu k ! Banyakkan berdoa. Percayalah. Doa-doa kita dalam bulan ramadhan tu insya-Allah akan didengar semuanya yang penting HATI kena ikhlaslah. (:


RAYA ?



Sekarang dalam mood berkemas-kemas. *kemas rumah* Hampir 88% selebihnya esok. Banyak rehat sebab banyak anak buah kena jaga. Diorang bangun tidur je. mestilah mashu dan makcik dia yang lain ne kena jagakan. So, kerja semua ter-gendala buat sementara waktunya. (: Apa pun persiapan raya, semua dah settle. Cuma saya takda kasut. Tapi bolehlah guna kasut perkuliahan. Alaaa, raya berapa hari je. Kan  ? Kasut saya tu cantik lagi. Membazir rasanya kalau beli hanya untuk bergaya. No. No. Sifat tu kena buang sikit. Kalau boleh buang jauh-jauh.Raya kena juga, tapi selitkan dalam tu sifat berjimat cermat. Diri sendiri untung. (:




muka tanpa secalit make-up mahupun foundation. -,-'




SELAMAT BERPUASA DAN 
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA



ps: next update about raya saya. (: 










0 hearts:

Post a Comment