28 October, 2011

❤ Bila Agaknya Aku Kahwin






Haloo guyss, Assalamualaikum okay. Hiuh hiuh. Buka jee blog aku mesti nampak header besar gedabak tue enn. apalah, baru header centu nak tayang macam jee hott. Cop cop. Sukati mak bapak belah nenek bubu ucu c-mail punya mamylah. Heihh. Dah merepek dah c Sara ne. Sokayyylah, jangan nak serius sangatlah kan pepetang ne. Aku update blog dekat office. Tentulah aku akan kena marah. Leklukk, masa rehat ne. Ceitt! Dah dah jam 2, rehat apanya. Baik jee jawapan aku ne  #jangan ikut okay perangai saya. -.- So, nak story dekat korang ne. Tengok entri ceng best gila. Macam jee. Tak pun. nanti aku ne, melencong ke lain jee ceritanya. Kan kan. Tadi aku buka tumblr aku. aku, hairan dan peliklah, asal tumblr aku tak boleh buka. aku fikir kena hack. Bangangkah apa kan, sampai tumblr aku nak kena hack. Adoi, setting punya setting, tak dapat buka. Haissshhh! Ini yang buat aku tambah marah ne. Tak suka. Tak suka cemni tau. Banyak dah kawan kitewww dalam tue. Ne nak dengki tak kena tempatlah. Tapi tak perlu sedih cik Sara oii sebabnya aku dah buat account baru. Tapi tuelah, tak banyak dah aku punya gambar yang aku reblog bagai semua tue. dah tiada. Musnah berkecai. Humm. Humm. 





tekan gambar kalau nak tengok jerawat aku. Hiuhh ;pp






This is my link. Sara Mayy' Tengoklah, baru semua. benci ahh. Tak sukanya. Nasib jee blog aku takda yang hack. Aku takdalah tuduh sesapa. tapi tell me why takleh buka. Okayy aku jawab sendiri. Diamm jee. Dah buat acc baru, sokaylahh. Merungut sangat buat apa. Kan. okayylahh senyummm. ;) Ya Allah, kan dah kata ne baru intro dah merepek panjang berjela. humm, sory semuanya. Ehh, adakah yang baca entri aku. Ohh ada ghupanya, makasehhh korang. Muahh sikit :**


Okay direct jee nak cerita. Korang agak-agaknya bila korang nak kahwin. Umo 21 atau 40. Hohhh! 40 tahun, minta-minta taklah sampai umur aku centu. Insya-Allah jodoh ditangan Allah, cepat atau lambat pasti Dia dah rancang yang terbaik untuk kita. Tiap wanita dekat luar sana mesti nak suami yang baik jee. Orang putih cakap PERFECT! #aku bg merah supaya korang nampak. Aku nak macam. Hehe, cukuplah dia sempurna jadi suami dan imam yang baik untuk aku dan boleh didik agama yang baik untuk anak-anak aku kelak. Dan aku nak family yang soleh dan solehah. Nak cakap aku baik, taklah sangatkan. tapi kita boleh pee berubah ke arah itu. It's yours babe. dari korang jee.







Azrin baca ne ;pp








Tapi nak fikir kahwin sekarang memang payahlah. stdy belum habis lagi. ada lagi setahun tue pun baru diploma. Apsal lembab sangat ne. Adui, insya-Allah habis stdy kerjalah mana-mana yang boleh asal poket money tak kosong. Parents bagi money poket pun mesti tak cukup punya. Payah mama aku nak care satu budak ne. Hehe. Maklum, anak paling disayang. Sayanglah sangat. Degil adalah. Hehe. Coppp, okay continue. Banyak benda lagi aku nak belajar, pasal masak, jaga rumah, jaga suami, didik anak, jaga hati mertua dan dan jadi isteri yang baik. Aku rasa itu sangat payah. Ahhh, nak lahirkan sorang baby lagi satu hal. Ingat senangkah. Aku dengar cite dari kaka ipar aku pun, cam tanak jee aku ada anak. tapi tue semua kehendakNya. Kita rancang jee. Allah yang tentukan. Yetak? Pagi-pagi nak bangun, siapkan sarapan. Apa semua. Naa, kau fikir senangkah nak kahwin ne. So, aku kena fikir habiskan stdy dulu. Cari kerja yang baik untuk masa depan. Ambil lesen supaya senang nak ke sana ke mari. Emm, nak jadi 'Master Chef' cehh, sifu adalah mama saya. Yipeeee! Nak apa lagi yeaaa. apa-apa jelaaah, banyak ne nak prepare. Alhamdulilah, semuanya dah dirancang tapi ikut diri kita juga. Perbetulkan dulu diri kita eaaa kawan-kawan semua. Doa banyak-banyak. Percayalah kebahagian adalah milik kita semua, tak lari mana. Kalau sekarang kita tengah sedih tapi sure Allah dah sediakan yang termanis buat kita nanti.



The end of my entry today eyalah, jangan nak gatal sangat nak kahwin. Fikir jee dulu. Kalau tak boleh fikir angan-angan jee. Haha. Takdalah, main-main jee. Alaaa, jgn ahh nak tacing-tacing*. Senyummmm. So, akhir tahun cemni mesti ramai dah yang dapat jemputan kahwin. Mungkin ada 3 or 10. Haha. Kalau time gaji, memang adalah duit solok* [duit nak bagi pengatin aka hadiahlah] haihhh! paham sendirilah korang ehhh. Tak faham cari dekat mr. Google. Semua ada. So, november ne, Kakak sepupu-sepapa aku kahwin. Ehh, sepupu jee. 27/11/2011. Whoaaa. Tahulah menarik date tue, bagi dia mestilah menarikkan. Sebab dia yang kahwin. And adik nak wish:-




'SELAMAT PENGANTIN BARU, SEMOGA KEKAL HINGGA AKHIR HAYAT, BAHAGIA SELALU DENGAN SUAMI TERCINTA. AMIN YA RABBAL ALAMIN'





Bai Sara














0 hearts:

Post a Comment