26 November, 2011

❤ Edit Photo Simple by Sara








Assalamualaikum, Haloo Saturday;) 
Halooo guy’s


Okayyyy, todayyy aku nak ajar korang cana cara aku edit gambar. Just simple but cool okaayyyyy. Bagi aku ahh. Tak tahu bagi korang. Hehehehe, ramai yang cakap dekat aku, aku ne punya terer kalau edit gambar. Yekahhhhhh? Macam biasa jeee. Heehokkk. =..= Ada juga yang request suruh aku ajar. Cemano nak ajar kalau aku edit gambar pun main bantai jee. Oklahhhhh. Hehehehe. So, aku tunjuk ajar sikit jela, ada berapa step jee ne. Simple but masih nampak ke ‘natural’annya.




1st Step:



Korang ge buka application ne. Senang jee nak faham sebab simple gila-gila. Dah tu, korang uploadlah gambar sukati korang. Tengok gambar senangkan.

  



See? Boleh ikut tak? Okayyyyyy ;)




2nd Step:




 Dah pilih gambarkan, then jadi cemni kan. So, korang tekan yang aku circle merah tuh. Ikut jeee. ;pp






Ne untuk softkn kulit muka yang berbatu-batu tu. Cehhh! Aku takda okay. ;pp Num 4: korang click situ. Num 5: korang click untuk soft dia. Ohhh okay, ne tak nampak lagi. Kita pergi yang seterusnya pulak. - -‘






 3rd step:







Haaaaa, nelah dia ‘filter soft’ tue. Nampak tak? Nampak tak? Then aku pilih yang biasa saja, click number 6 tu. Yang lain tu boleh guna jug but aku tak suka. Tak pure. Licin gilaaa muka, tak cun lah kalau centukan. ;) Dah tu click number 7, tandanya korang save untuk filter ne.






 4th Step:




Yang ne untuk filter lain pula. Untuk effect gambar korang. Click number 9 tu, then aku pilih yang num 10 tu. Sebabnyaaaaa? Tue effect yang aku rasa tak terlalu meng’edit’kan gambar ahh. Still nampak pure dia tu kan.









 5th Step:





Dah selesai, then korang boleh terus save. Hehehe, ok tak???









HASILNYAAAAAAAA!










. . .














Nampak natural tak? Good luck babe. ;)





Ini cara aku kalau nak edit gambar. Okayyyyy, soryy gambar merajuk dengan tuan belog.
Hahahaha ;ppp





Bai, lovely bloggers.







0 hearts:

Post a Comment