02 November, 2011

❤ "SEGMEN BLOGLIST KERI" : Sebarkan Walau Satu Ayat









Hai. Hai. Tengok tajuk entri dan baner omei-omei dekat atas dah tahu aku join segmenkan. Hehe, actually. Aku kena tag oleh member blogger aku juga. Kawan aku juga. Cam best segmen dia, open to all of blogger's out there. Nak join Pegi sini eaa. Segmen Bloglist Keri 







Ok nak baca tak ayat aku? Ne reka sendiri tau, seminit yang lalu.










Wanita
Sekali seumur hidup
Kewanitaanmu amat berharga
Amat bernilai walau digadai harta benda

Wanita
Cantikmu tiada tandingannya
Hias dirimu taktala puteri raja
Senyummu pengubat sanubari

Wanita
Jaga dirimu, Jaga mahkotamu
Hias dirimu untuk suamimu

Wanita
Jangan terpedaya dengan tipu syaitan
Melangkah kaki kau jadi rebutan
Bergayalah, berhiaslah 
Ingatlah seandainya kau wanita
Tiada dua tiada tiga

Wanita
Seindah wanita dalah wanita solehah











ps: aku pun tengah belajar ke arah wanita yang penuh dengan ciri-ciri yang di idamkan. Semua juga tahu tentang aurat dan batas pergaulan kita. Cuma berubah tidak dengan begitu mendadak. Haruslah perlahan-lahan. Dengan hati yang ikhlas, Insya-Allah. Dengan izin Allah yang Maha Kuasa. Doa buat teman-teman diluar sana, yang seperti aku. Jaga diri kita sebaik mungkin. :)



Now, i'm tag








big love, Sara











10 comments:

  1. Thx join...
    Wanita Solehah penyejuk jiwa,
    tak tunduk imannya dek pancaroba,
    mahkotanya dijaga dipelihara sempurna,
    bukan untuk bakal suaminya,
    hanya dipersembah suami tercinta.

    berubah : biar hari ini lebih baik dari semalam.

    ReplyDelete
  2. waa... kreatifla reka sndri...
    thx join..

    Wanita Solehah penyejuk jiwa,
    tak tunduk imannya dek pancaroba,
    mahkotanya dijaga dipelihara sempurna,
    bukan untuk bakal suaminya,
    hanya dipersembah suami tercinta.

    berubah : biar hari ini lebih baik dari semalam.

    ReplyDelete
  3. tidak meninggalkan fitnah yang lebih
    bahaya untuk seorang lelaki melainkan wanita

    NINJA Crew

    ReplyDelete
  4. http://ceritasukadukasaya.blogspot.com/2011/11/segmen-bloglist-keri-sebarkan-walau-1.html

    ReplyDelete
  5. http://anisaida97-hidupkuduniaku.blogspot.com/2011/11/segmen-bloglist-keri-sebarkan-walau-1.html

    saya pun join segmen ini jugak....

    saya setuju dgn ayat awk di atas :)

    ReplyDelete
  6. thanks Ikhwan. Terima kasih sudi baca. Tak tahu tetiba nak wat ayat centu. Ingat diri juga WANITA kan. :)

    ReplyDelete
  7. Ninja crew, hehe. Eyah thumbs upp!!!

    ReplyDelete
  8. Eida: join ok, hehe buat ayat best sikit dari saya. nnti ikhwan gee terjah naa. :)

    ReplyDelete
  9. singgah dari segmen sama :)

    sindah perhiasan adalah wanita solehah :)

    ReplyDelete